mandag 27. september 2010

Slik har vi det nå

Da sitter vi endelig med bare en bolig i hånden ;) Vi har flyttet til paradiset og det er en drøm. I bunn og grunn har vi ikke begynt på oppussingen enda. Men vi har revet hele 2. etasje, bare yttervegger nesten står igjen. Der skal det bli 4 soverom og bad. Min kjære far har stått på som en helt i mange uker i strekk og fått malt hele 1. etasje til vi skulle flytte inn. Det var brunt, brunt og brunt overalt, nå er det levelig og mere til med hvitt overalt. Vi har bestilt nye vinduer som står klar. Som dere skjønner, her er det mye og ta seg til. Så mye at man vet nesten ikke hvor en skal starte. Soverom og bad er viktig å få på plass, men det er også parkeringsplass ute til vinteren kommer. Det er fullt i alle rom på loft og kjeller, jeg aner ikke når den tid kommer at vi kan pakke ut og få ting på plass. Enn så lenge synes jeg vi har fått det ganske koselig med det vi har og med den standaren som er foreløpig. Uten oppvaskmaskin og med at alle sover sammen, så føles det litt ut som vi er på hytta! Tross i dette har vi det helt topp. Jeg er på mange måter mer hjemme nå enn jeg noen gang var i gamlehuset, kan ikke forklare det, men det føles sånn. Dusj og do i kjelleren, det går så bra så. Ungene er blitt vant til det, Heine vasker vi på kjøkkenet, akkurat som de gjorde i gode gamle dager.
I går hadde vi middagsgjester, mamma og pappa kom på fårikål, og tenk det gikk helt fint å lage mat på en komfyr av gamletypen også ;) Har tatt litt bilder i dag, dårlig kvalitet på inne bildene med man ser hvordan vi har det. Utebildene har Kenneth knipset i helgen. Vet det er mange som er spent på hvordan vi har det her på Sommernes!
 Litt skrot rundt veggene ja ;)

 Uthuset

 Naustet
Her er utsikten fra stua i går, søndagsmorgen!

Kjøkkenet


Soverom

Stue

 Ja, som dere ser får vi ingen designpriser i året som kommer, men det viktigste for oss er uansett at vi trives og har det bra som familie. Bak den lekre skilleveggen i stua, befinner altså soverommet seg! Der går det dør inn til kjøkkenet, både kjøkken og stue har vedovn, det trenger vi til vinteren.  Det er skikkelig gulvkaldt, foreløpig har vi bare malt det gamle tregulvet. Verken vegger eller gulv er rette, så hva vi skal gjøre tilslutt her nede er en utfordring. Skal prøve å følge opp oppussingen her på bloggen så godt jeg kan.
Heine og jeg koser oss hjemme på dagene og innimellom må jeg vel få litt tid til bloggen igjen.

ps: Blir veldig glad om dere som er innom legger igjen en hilsen ;)

2 kommentarer:

  1. Så artig å se Eva. Dette blir nok veldig bra til slutt :) Jeg skal følge med videre. -Å for en flott utsikt da, skjønner at dette er drømmeplassen.
    Guttene trives i ny barnehage og Trym har nå de siste dagene lagt om og sier: JEG. Holdt så lenge på I'en at jeg nesten begynte å håpe den ville holde, men det gikk ikke nei ;)
    Kos dere!!

    SvarSlett
  2. Hei Eva! Så koselig har du fått det til. Og utsikten er ubeskrivelig, spesielt fra soverommet. Og jeg forstår hvordan du føler deg, den "enkle" boforholdet skaper nærhet og trivsel. Kos deg der og nå og lykke til med oppusingen.

    SvarSlett