fredag 7. januar 2011

Hadet på badet!

Badet er og blir en liten utfordring. Det er ikke stort mer en ca 8m2, og da har nesten hele badet 45 graders skråtak. Jeg er jo heldig og har vunnet meg en badekar med løveføtter!! Må da selvsagt trykke dette digre badekaret, inn på badet!  Dette blir da stående under skråtaket, men foran på langsiden skal vask og speil være. For å klare å gå mellom, som blir veien til dusjen... kan dette ikke være for dypt. På let etter baderoms innredning, kom jeg over denne fra Linnbad (bildet under innlegget). Med denne blir det ganske romslig og den er 10 cm eller mer, mindre dyp enn andre innredninger. Ikke er det store overflater heller, jeg hater å tørke støv :) I det forrige huset hadde vi store skuffer under vasken, veldig trendy nå, men jeg ser en fordel med skap, da skuffene mine bare ble rot skuffer! Jeg tror vi går for speilskap, ikke fordi det er det vakreste. Men fordi jeg faktisk trenger skap plass, denne kommer med led lys, noe som vi også skal ha i taket (det lille taket som er). Det er godt vi får øvd oss på å dele den lille vasken vi har i  kjelleren dag, for i forrige hus hadde vi dobbelvask på 180 cm, mens nå blir det bare 60 cm.

Okay, kanskje det ikke ble lett å henge med her, jeg skal ta bilder av badet i nærmeste fremtid, men i det minste fikk jeg luftet tankene mine og tenk litt fordeler og ulemper :)

Toalettet blir vegg hengt i det ene hjørnet. Så neste oppgave er vel å velge do, samt armatur til vask og dusj, vi lurer på å ha både regnfall og vanlig dusjhode der. Men så var det å velge design igjen da...det er så vanskelig!

Det blir ikke høyskap på oss, og skapdørene blir i hvit glatt høyglans!

2 kommentarer:

  1. Hei igjen.
    Morro å lese om dine tanker rundt badet. Ikke så lett å bestemme seg nei. Vi brukte tre år før våre valg og løsninger ble til verkelighet. Vi ville ikke haste oss avgårde med en halvveis løsning, derfor litt treg kan man si. Anbefaler på det sterkeste å montere regndusj fra tak. Vi har det og har aldri angret en dag. Meget behagelige stråler...
    Gleder meg til å se hvordan det blir tilslutt!
    Ha en fin dag, Janne hilser

    SvarSlett
  2. Hei igjen. Ja, hvis vi får plass blir det dusj fra taket:) Ser flott ut der dere bor. For ett år eller litt siden, var det et gammelt hus til salgs på Eidsbygda som vi tittet på. Men, det ble for langt unna Molde for min del.3 år er lang tid, jeg klarer ikke å gå å vente så her skjer det med engang. Jeg bestemmer meg på 5 minutter.I går valgte jeg bad innredning, og lysbrytere. I dag har jeg sett på vegg til vegg tepper for å ha på loftet, tror jeg har bestemt meg allerede ;)Ha en fin dag!

    SvarSlett