fredag 28. januar 2011

Helg igjen da

Travle dager som alenemamma. Jeg beundrer de som faktisk er alenemamma, for å si det sånn. I går var gjengen hjemme, av den grunn at jeg rett og slett ikke orket å kjøre de avgårde. Jeg er veldig lei av å kjøre frem, og tilbake. Siden jeg er hjemme i permisjon, blir det jo 2 turer hver dag. Strengt tatt så er det jo ikke så veldig langt. Men milene ruller på, og diesel er vel heller ikke billig om dagen. 2 mil hver vei til barnehagen, det blir 8 mil hver dag det. Sikkert mange som gjør det samme og har det enda verre med rush trafikk og lange køer, det slipper jeg heldigvis. Litt rush trafikk i byen er det, men den varer bare 10 minutter ;) Jeg holder vel ut i noen uker til, så er den faste sjåføren hjemme igjen! Ikke minst så kan man da dele, en tur til hver. Det er det som er så fint med å være 2, alt kan deles :)
Den siste uken har disse 2 barnehage ungene beslaglagt datamaskinen min, en ny verden har visst åpnet seg. Jeg måtte rimelig kjapt finne frem den gamle bærbaren min, så jeg fikk sitte litt på nettet også ;) haha, ja de har å slekte på. Har jo vokst opp med 2 foreldre som sitter med nesen foran skjermen titt og ofte. Jeg ser hvor dette bærer hen.... Håvard måtte slepes i seng klokken ni i kveld, Hanna er borte, og han har fått sittet alene med spill på data for første gang. Hadde ikke tid til å tisse engang.


I går var  det fint tur vær og vi fikk luftet oss litt. Ikke ofte vi får gått på tur på denne årstiden, etter barnehagen er det liksom for seint. Vi har enda mange turer og steder å utforske her på Nesjestranda.


Vi ble stående og studere dette treet! Er alt dette fugle reir mon tro? Eller bare kvist baller? Populært tre iallefall ;)

 Nå er helgen igjen her ja, jeg er minus ett barn tredje helgen på rad. Det er deilig og veldig merkbart at man er minus 1 barn skal jeg fortelle dere. Det betyr ro i heimen. Samme hvem som er borte, uansett er det roligere med bare 2. Jeg er heldig å da, som har foreldre som vil ha et lite troll på besøk hver helg ;)
Høres ut som det blåser opp til storm ute nå, så spørs om det ikke blir inne dag på gutta og meg i morgen. God helg alle sammen!

1 kommentar:

  1. Finnast det ikkje barnehage nærare dokke eller må du vente til august for å få plass? Merkar godt at det går bensin om dagen. Kaldt og mykje småkøyring.

    Eg beundrar og aleinemødre/fedre, særleg dei som har det meste av omsorgen og har nesten ikkje tid til seg sjølv eller noko form for avlastning.

    God helg!

    SvarSlett