onsdag 12. januar 2011

Hverdagstanker


Midt i uken allerede, tiden flyr. I dag er det to syke gutter som krever min fulle oppmerksomhet. Nå sover en, og en er klistret til NRK Super. Heine fikk feber i går ettermiddag, veldig høy feber så det har gått i febernedsettende siden. Han vil helst være i fanget hele tiden. I natt har det blitt noen timer i sengen, noen på sofaen, litt i en stol og litt vandrende omkring. Han andre er enda ikke i form etter feber i helgen, var i barnehagen i går, men totalt utladet når han kom hjem. Nå koser han seg med litt potetgull, det er lov på slike dager.
Jeg prøver å nyte permisjonen, koser meg hjemme med Heine. Men tanken på at jeg skulle jobbet, økonomi og mangel på barnehageplass skurrer i bakhodet hele tiden. Får jeg barnehageplass tidsnok? Må jeg ta lenger permisjon? Og hva med den økonomiske biten i det hele, man merker godt at en inntekt er borte. Som vanlig løser det seg sikkert til slutt, men denne usikkerheten er ikke noe kjekk å forholde seg til.
Ellers nyter vi dagene er ute på Haganeset. Vi prøver å gjøre det beste ut av det, og barna har tilpasset seg godt. Det er vel bare Hanna som skjønner at dette er midlertidig, og snart får hun eget rom. Når man bor på 50 m2 er det ikke bare barna som må tilpasse seg.  Nå reiser Kenneth snart på jobb i 5 uker og jeg innser at verken bad eller soverom står ferdig til det. Men sånn er det. Og det er ikke vits i å gråte over det, men gjøre det til positive hverdager for barna uansett. Vi har det rett så koselig selv om ikke alt er på stell! Når jeg tenker meg om har faktisk livskvaliteten økt siden vi flyttet hit, og det det er jo slettes ikke verst for ei byjente som meg ;)
Med slike solnedganger er det kanskje ikke så rart, det er jo terapi i seg selv :)

Dette er fra i går ettermiddag, jeg måtte stoppe opp i middags lagingen og løpe ut å bare nyte....

1 kommentar:

  1. Hei!
    Så fine bilder :)
    Jeg har også hatt to sjuke gutter denne uka, og jammen har jeg klart å bli sjuk sjøl også nå :( Satt og hadde lyst på potetgull, men tenkte neeeei.... Men kanskje jeg går å tar etter jeg har lest innlegget ditt ;)

    Jeg har et år ekstra permisjon og er glad vi har muligheten til det! Men må jo prioritere litt annerledes økonomisk men det tror jeg det absolutt er verdt :) Er vel ingen som har angret på at de har vært mye hjemme med barna når de blir gammle ;)

    Du får ha en god helg :) for meg starter helgen på torsdag for storegutt har fri fra bhg på fredager :)

    Klem Anette :)

    SvarSlett