onsdag 5. januar 2011

Hus, fliser og utsikt :)

Ingen ting er bedre enn å sitte i sofaen etter en dag med bare husarbeid. Jeg har ryddet skap, skuffer, hyller og kjøleskap. Pakket vekk julen og skiftet sengetøy. Fått satt på noen maskiner med klær, må vel fortsette med den delen i morgen. Tok visst litt ferie fra klesvasken i julen vi :) Fiskegrateng til middag, en slager her i huset, det er noe alle liker godt. Langt i fra alle dager som er så effektive!

På bildet over ser dere den kjekke handymannen min! På badet er det nå klart for litex plater, før det blir flislagt. På det ene bildet ser dere valg av fliser. På vegg, 25 cm x 43 cm hvite veggflis med glans. På gulvet, 40 cm x 40 cm stor gulvflis i natur grå. Hvite mosaikk til nisje i dusjen og 5 cm x 5 cm hvite flis til gulvet i dusjen. Jeg har gått for nøytrale farger  og et design som jeg tror holder seg i mange år. Et bad kan jo ha levetid på opptil 25/50 år så jeg tenke jeg ikke skulle kjøpe det mest moderne, men mer en klassisk stil som holder seg år etter år.

Mens Kenneth hentet ungene i barnehagen, ble det tid for en trilletur for Heine og meg. Tur og tur, jeg triller frem og tilbake på veien til han sovner. Men på den veien har jeg denne fantastiske utsikten som jeg ikke blir mettet av. Jeg har også funnet ut at jeg elsker å ta bilder av naust og skjul, det er noe med disse små husene midt i den vakre naturen som virkelig tiltaler meg. Nesten ingen dager er like, lyset, skyene, været gjør at man aldri ser det samme! Til slutt et bilde av verdens beste lille plugg, her er det kos i vogna før han sovner.

Kjempe deilig lue fra nøstebarn.no og verdens beste dunpose fra voksi.no
(+ en meget skitten koseklut som havnet i vaskemaskinen i dag)

3 kommentarer:

  1. Det er veldig fristande å velge moderne/trendy fliser, men eg trur det lønner seg på sikt å legge nøytrale fliser slik som du har gjort. Det fine er at kvite fliser kan vere så mangt.

    Fin liten gut du har. Og utsikta var utrulig flott.

    SvarSlett
  2. Hei fra meg i dag også! Blir nok superfint bad! Og du er så velformulert at jeg ikke skjønner at det går an en gang!

    Lykke til videre med Litex og klesvask!:)

    SvarSlett
  3. Heisan ;)
    koselig blog du har ;)
    Smil fra monika

    SvarSlett