torsdag 27. januar 2011

Litt mindre meg!


3. januar skulle jeg begynne et nytt og bedre liv, som vanlig. Alle har nyttårs forsetter i den duren. Vel egentlig mente jeg alvor, jeg skulle ta meg selv i nakke skinnet og begynne veien mot et slankere meg. Etter 3 graviditeter sitter jeg her da med 20 kilo mer enn i utgangspunktet. Nå skal jeg ikke bare skylde på barna, Freia  og Kims har også litt av skylden :) Tanken min var iallefall og kutte ut alt snopet, spise mindre og oftere. Få fart på forbrenningen. Vel, kan ikke si det fungerte. Etter 5 dager uten sjokolade, brøyt jeg totalt sammen og spiste en 200 grams i ett jafs! Problemet er at søt suget blir ikke borte, jeg leste at det tar 21 dager å få nye vaner. Vel det har jeg ikke tålmodighet eller viljestyrke til. Å gå med abstinenser etter noe godt var heller ikke hyggelig. Jeg må ha raske resultater. Jeg har gjort det før og jeg gjør det igjen. LAVKARBO er svaret. Jeg mener det, dette er i grunn helt unikt. Jeg begynte på mandag, allerede på onsdag var søtsug og sult følelese er borte. Jeg er i ketose og forbrenner fett 24 timer i døgnet. LOW CARB, HIGH FAT. Jeg spiser jo bare god mat, jeg rekker ikke å bli sulten engang før neste måltid.
Jeg er ikke flink til å forklare, har du lyst kan du lese mere her ketolyse.no og lavkarbo.no. Sist gikk jeg ned 10 kilo på ni uker hvis jeg ikke husker feil, det er skrevet en del om det i bloggen Evamor under lavkarbo mat og prat. Denne gangen håper jeg å bli kvitt alle 20, motivasjonen er kommet de siste dagene. Jeg vil, jeg vil.. Det er mange måneder igjen til bikinisesongen, så kanskje,kanskje kan dette gå veien.

2 kommentarer:

  1. SÅ flink! Har ein mann som prøvar det samme, men han trenar så det var litt vanskelig å kutte ut karbohydratar heilt.

    Skulle gjerne ha gjort noko med småbarnsmamma-kroppen. Tenker på badestranda vi skal besøke til sommaren i Danmark. Appelsinhud og hengemage er IKKJE stilig. Men sikkert berre eg som bryr meg, folk flest er utrulig sjølvopptatte og legg ikkje merke til alle andre :-)

    Lykke til vidare!

    SvarSlett
  2. Heier på deg! Du var jo dritflink sist!

    SvarSlett