søndag 30. januar 2011

Middagstips Januar - uke 4

Denne uken startet jeg på et lavkarbo kosthold. Du kan lese mere om det her. Jeg har studert nettet i timesvis denne uken for å finne oppskrifter om inspirasjon til forskjellig mat. Så mye spennende mat kommer fremover. Jeg har stort sett laget den samme maten de siste 10 årene og ønsker å komme meg inn på et spor med renere og mer hjemmelaget mat. Det er mye informasjon der ute og engasjert som jeg blir, suger jeg mye til meg. Etter en uke kan jeg allerede stadfeste at søtsug og sulfølelse er borte og jeg har et blodsukker i balanse :) Ungene har spist det samme som meg, men med enten ris, pasta, poteter eller brød til. Det blir ikke noe spesial mat, men helt vanlige varer fra butikken!

Noen av ukens retter har jeg hentet oppskrift på hos andre. Hjemmelaget surkål finner du oppskrift på her og lavkarbo grovbrød finner du her, samme sted fant jeg inspirasjonen til eggerøren.
Avocado mosen fant jeg her. Begge stedene er lavkarbo blogger med mye inspirasjon. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar