søndag 9. januar 2011

Middagstips!

Jeg har tidligere blogget litt oppskrifter her på bloggen, men lenge siden nå. Denne uken kom jeg på at mat er noe en tenker mye på gjennom uken, ikke minst dagen. Hva skal vi ha til middag i dag??? Jeg er i grunn en skikkelig middags menneske. For meg må det helst være et varmt måltid, med 3 hoved ingredienser. For eksempel, kjøtt eller fisk. Ris, pasta eller potet. Grønnsaker eller salat. Supper og  gryter med brød til, er også en hit. Jeg prøver å variere og at ungene skal smake på det meste. Jeg lager både posemat og hjemmelaget. Ikke alt er like sunt, men vi prøver å tenke på det også selvfølgelig. Jeg lager alt fra tradisjonell norsk husmannskost til mere eksotiske retter. Men stort sett ikke så veldig fancy. Å ta bilder av mat er kjempe vanskelig, men jeg har ikke tenk å gjøre det verre enn at jeg bare knipser ett rett før jeg spiser :) Med nytt kamera er det gøy å ta bilder av det meste! Tipsene blir til god hjelp for meg når jeg ikke aner hva jeg skal lage, og ikke minst håper jeg at noen av dem kan inspirere dere også! Målet må vel være og fullføre 52 uker, dette blir ett fast søndags innlegg!
Bon appetit ♥
NB: Januar - uke 1 kommer bare med 3 bilder, siden jeg kom på denne ideen sent i uken. Jeg har kalender jeg skriver dagens middag på. Jeg deler listen og bildene her på bloggen. Hvis noen ønsker oppskriften må man spørre i kommentar feltet :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar