søndag 13. februar 2011

Middagstips Februar - uke 6

Jeg elsker å lage mat. Nå er det kjekkere enn noen gang siden jeg lager så mye nytt. Jeg er kjent for å eksperimentere med nye ting i matveien, men nå er det ekstra kjekt fordi alt blir laget fra bunnen av. Det tar ikke så lang tid som jeg alltid har tenkt at det gjør, også smaker maten så mye bedre. Det er liksom så mye mere smak eller hva jeg skal si. Det beste er selvsagt at vi slipper unna sukker og stivelse og alt mulig annet som er i ferdig mat og pulver poser. Jeg er spent på helsegevinsten utover vektnedgangen ;)
Denne uken har jeg kjøpt kjøttdeig av lam for første gang og laget kjempe gode kjøttboller. Røyka laks og eggerøren var morsdags frokost i dag. Sosakjøtt hjemme hos mamma og pappa i dag, ikke helt lavkarbo, men jeg holdt meg i skinnet, nesten. Det ble litt tyttebær, litt ertestuing og litt gulrot og sausen var vel ikke lavkarbo heller. Jaja, men godt det var det! Pizzaen var ingen suksess, der må jeg finne frem til en bedre bunn. Man prøver og feiler, men stort sett blir alt kjempegodt. Jeg er ikke så flink til å komme på oppskrifter selv, men lar meg inspirere av oppskrifter jeg finner på nettet og i kokebøker. Jeg ELSKER kokebøker, de fortjener et eget innlegg! Her er mine retter denne uken.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar