søndag 6. februar 2011

Update på badet

Så var det dette badet da. Grunnet til utsettelsen av innlegg er rett og slett at det er umulig å ta bilder av det. Ikke er det dagslys der, og store lamper som lager skygger. Det er heller ikke spesielt pent enda, men flisleggerne jobber på harde livet. Noen små problemer har oppstått underveis. Jeg er ingen interiør ekspert akkurat og har valgt ut fra hva jeg liker, uten å tenke så mye utfra rommet. Jeg har valgt store gulvfliser 40x40, det tok tid og nøysomhet å legge siden gulvet har 2 sluker og 2 forskjellige hellinger på en forholdsvis liten flate. Men gutta vet hva de gjør, og resultatet er perfekt! Gulvet skulle også være diagonalt, men det ble ikke fint i forhold til de skråveggene vi har på 2 av veggene. Men ikke problem for meg å forandre mening :)
Det blir smellvakkert med hvit mosaikk i dusjen oppimot de store natur gråe flisene, jeg liker ;) Nå må vi få glassmester på besøk, for å måle seg frem til glassvegg og dør inn til dusjen. Denne uken skal de til med veggflisene, jeg er meget spent. Etter plater og membran på veggene, er visst noen av veggene blitt skeive, aner ikke hva som er skjedd, men guttene har rettet de opp. Aner ikke hva de har brukt, men det er godt synlig på bildene (dette er mest info til Kenneth) De neste ukene er det rørlegger som skal igang, mye som skal ordnes der. Selv om badet blir helt ferdig oppe, er det forsatt mye arbeid i kjeller. Blant annet for å ordne kloakkrørene. Jeg gleder meg veldig til det ferdige resultatet og drømmer om å ligge i badekaret med tente stearinlys og gode dufter. Siden badet er såpass lite og vi skal ha bare ett bad blir det bare luksus, det unner vi oss :)










Vi har lagt opp til spotter i taket og det er spotter i speilskapet, men likevel er jeg litt bekymret for at det skal bli for mørkt. Det blir uvant uten naturlig lys fra vinduet, men håper som sagt at det ikke blir så ille.

3 kommentarer:

  1. Eg synest slike bileter er spennande. Då kan eg lage bileter av korleis det kjem til å sjå ut. Det vert aldri slik som eg har tenkt. Kjekt å følge med.

    SvarSlett
  2. Hehe, ja det er sant. Jeg GLEDER meg til å ta bilder når det er ferdig! Blir sikkert ikke slik som jeg ser for meg heller ;)

    SvarSlett
  3. ja, detta bli spennende, Eva.
    og veldig godt å bare følge med på slik oppussing og slippe å stå midt oppi d sjøl - hehe - kom hit dersom du treng et bad og gode dufter i umiddelbar fremtid;)

    SvarSlett