tirsdag 22. mars 2011

Koser oss inne i stormen

 Skikkelig storm ute i dag, enorme bølger og høy flo gjør at bølgene slår opp på plenen og inn i naustet. Naustet har vel stått en uværsdag før så jeg håper det fortsetter med det. Jeg var ute å la Heine i vognen, han sovnet raskt, men etter en stund synes jeg det var utrygt at han sto ute. Vet aldri hva som kommer flyenes i luften, kanskje hele vognen blåser bort også.....man vet jo aldri! Nå sover han godt i vindfanget i yttergangen.


Siden været er som det er, har Hanna og Håvard hatt fri fra barnehagen. En liten bytur ble det i dag siden Håvard skulle til tannlegen. På veien hjem stoppet jeg på Biltema for å kjøpe togbane vi kunne leke med når vi kom hjem. Vi har litt Brio fra før, denne kan brukes sammen med den og som dere ser på bildene er det med utrolig mye stæsj. Folk, hus, biler, trær, tog, kirker, sykebiler og en ganske stor bane. Utrolig mye for pengene, den kostet under 350 kr. Idyllen varte vel ca en liten time, så var det full krig. Utrolig hvor de to eldste krangler om dagen, kjefter, slår, klorer og kliper. Man blir litt matt, rett og slett. Det går heldigvis fort over, så er de venner igjen....en liten stund!
Med Heine møter jeg nye utfordringer, han kommer seg opp hvor som helst. Maken til klatrer har jeg sjelden vært borte i. De andre kom seg ikke opp på samme måten, eller de hadde ikke den interessen heller. Han klatrer på stoler og bord, kommer seg opp i vinduskarmer, sofa og senger. Her i stigen til køysengen, på innsiden denne gangen heldigvis.                                

Når har jeg fyrt opp i ovnen, det blåser tvers gjennom stua, ikke mulig å lukke ventilene på vinduene....
Litt koselig å da, det suser godt rundt hjørnene og man kan sitte inne tørt og varmt og se på naturkreftene som herjer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar