mandag 21. mars 2011

Musli oppskrift og mangel på middagstips

Kom ikke lenger enn til uke 8 med middags tipsene mine gitt, så ble det full stopp. Plutselig glemte jeg av hele fotograferingen og det var jo hele poenget. Skulle lagt mer arbeid i det og lagt til oppskrifter også, men nå går jeg tilbake til å legge inn et mattips i ny og ned istedet. I helgen har jeg laget knekkebrød og musli, så til uken ser jeg frem til deilige frokoster og litt mere variert enn bare egg som jeg har spist en godt stund nå. Lavkarbo kosten går strålende for min del, vekten viser minus 1 kg hver uke :)
Musli oppskriften min, funnet på lavkarbo.no. den er nydelig god, jeg spiser dem med seter rømme, tyrkisk yoghurt, cottage cheese eller kefir melk. Ekstra god blir den med ny rørte bær på! Jeg anbefaler dere virkelig å prøve denne, smaker mye bedre enn de du kjøper. Det er veldig fort gjort å lege den også.
  • 1 dl. mandler
  • 1 dl. valnøtter
  • 1 dl. hasselnøtter
  • 1 dl. solsikkekjerner
  • 1 dl. linfrø
  • 1 dl. sesamfrø
  • 1/2 dl. tørket kokos
  • 1/2 dl. pinje kjerner
  • 1/2 dl. kaldpresset rapsolje
  • 1 dl. vann
  • en teskje salt
Grovhakk valnøtter, hasselnøtter & mandler. Bland deretter inn resten av frøene, kokosen og saltet. Rør inn olje og vann og hell det utover en langpanne. Sett det inn i ovnen på 200 grader i cirka. 15 minutter. Pass på underveis, det kan fort brenne seg. Avkjøl i en halvtimes tid, før du heller det over på en luft tett boks eller lignende.

 I kveld ble det tjukkmelk fra Røros, ny rørt bringebær fra min søsters hage og hjemmelaget musli til kvelds!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar