mandag 16. mai 2011

Alt klart til 17. Mai

Da er lusekofter og regnjakker funnet frem og ligger pent ved siden av bunadene.Værmeldingen lover sol, skyer og regn, så jeg gjør som de og helgarderer meg :) Håvard og Heine har flotte gutte bunader, jeg har ikke rukket og gjort i stand den bunaden som Hanna skulle ha, så hun skal i år igjen bruke strikka bunaden sin. Den som var fotsid, er så knekort! Mor selv kom seg inn i bunaden sin for første gang på maaaange år, men skal jeg puste i løpet av dagen er det best å ta på noe annet tøy. Men jeg gleder meg til å bruke bunad igjen snart! Ellers har jeg som hør og bør plantet sommerblomster ute i dag (i pøsregn) og funnet frem alt som man trenger til feiringen i morgen. Flagg, fløyter, 17.Mai sløyfer, bunadsko og pen klær til alle. Jeg har verdens beste mor, så de ferdig strøkne bunadskjortene har hengt klar siden i går ;) Jeg har vært på Fretex og kjøpt flagg i dag. De gode gamle i bomull som må strykes glatt. Vi har noen nye fra Rema også, de syntetiske er ikke det samme. På Fretex kostet de bare 5 kroner. Da er alt på stell og aller mest så ønsker jeg meg oppholdsvær til i morgen! Vi har pyntet litt med 17. Mai blomster inne også . Bilder av bunads kledde barn, sommerblomster m/flagg, hjemmelaget is og korps kommer i morgen!









Gratulerer med dagen til alle mine lesere, slekt og venner. Håper alle for en flott dag! Hurrrra!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar