torsdag 26. mai 2011

Blomster

Jeg har en enorm stor grønn plen (med 1000 vis av løvetann, eller poppelopper som jeg kaller det) på nedsiden av huset, litt plen og rosebusker på øver siden av huset. Ikke en eneste flat plass og jeg aner ikke hvor jeg skal starte, hverken med blomster, bed eller frukttrær. I år blir vel ikke gjort annet enn å klippe plenen og luke vekk litt ugress. Det stod mange krukker igjen her og jeg hadde noen veranda kasser fra i fjor som jeg har nå plantet litt blomster i. Men problemet er hvor jeg skal sette de...jeg endte opp med å sette opp masse kasser jeg fant i naustet rett utenfor kjøkkenvinduet. Her holder jeg nå på med min lille krukke hage :) Jeg er å regne som en nybegynner i blomster verden, og jeg synes det er veldig kjekt. I den store sink baljen er det kommet gressløk og her ønsker jeg meg flere urter.


Jeg liker godt Margeritter og Lavendel er en favoritt, ellers ønsker jeg meg en Hortensia også. Min bestemor hadde en flott stor Hortensia i sin hage, det håper jeg at jeg også har engang i fremtiden. Ellers blir det diverse sommerblomster, jeg har en kasse der og noen krukker enda som mangler blomster. Jeg kjøpte pelargoniaer til 20 kroner i dag, de var ikke spesielt fine, håper de kommer seg igjen :) Jeg blir mer og mere glad i blomster.

2 kommentarer:

  1. Ikkje lett å vite kor enn skal begynne, men lån deg nokre hagebøker på biblioteket og les deg opp. Då får du kunnskap og idear. Og så har du jo Nina borti høgget du kan spørre, ho er jo flink ;-)

    SvarSlett
  2. Så koselig at du vil følge bloggen vår:)

    Også så herlig liten gutt som er på bildene under her. La meg til som følger, så kan vi følge deg også.

    -Theashus-

    SvarSlett