torsdag 18. august 2011

1. klassingen vår ♥

I dag er jeg kjempe stolt av Hanna Bertine. Første skoledag var endelig her. Hun har ventet lenge. Hanna er ei forsiktig jente og det var trygt å godt å kunne holde mammas hånd når hun skulle hilse på lærerne. Hun fikk nok med seg at de fleste gikk frem selv, men det var litt for tøft for henne der og da. Senere inne i klasserommet hadde alle fått utdelt en markblomst. En og en måtte de gå frem for å sette blomsteren i en vase, som skulle bli til en flott bukett. Hanna var en av de siste som måtte frem. Jeg kjente det langt inn i hjertet mitt hvor mye hun grudde seg og spent var jeg om hun skulle tørre. Det var ingen andre som ikke turte før henne... jeg så henne svelge og reise seg opp! Blomsten ble satt i vasen og på vei tilbake til pulten kunne jeg se ei stolt jente som tørket ett par tårer. I dag var hun verdens modigste jente!! Etter en liten stund fikk jeg gå og hun var da på egenhånd, ei spent jente som var fast bestemt på å greie seg selv og som helt klart skulle på SFO etterpå. Tenk at vi nå har skolejente i hus :) Hun lurte på om hun kunne ta skolebussen i morgen....







3 kommentarer:

  1. kjempebra av skolejenta vår.Bestefar er sssssssssssåååå stolt.

    SvarSlett
  2. Ja, no e en ny æra starta - skolejente:) Fine bilda av ei fin jente!

    SvarSlett
  3. Hei!
    Gratulerer med skolejente! Så flink :). Skjønner godt at det er litt vanskelig, når alt er så nytt. Min yngste begynner i 1. klasse i morgen, ganske spente, vi også.

    SvarSlett